søndag 13. september 2009

Fredly 09.09.09

Dag 26

En dag med teori, gjentakelser fra trinn 1 på vekterkurset, og mye nytt å lære. Det er en god del å sette seg inn i, og jeg er nå på side 60 for håndskrevne notater. Disse vil jeg antakelig aldri få noen særlig bruk for, men jeg lærer godt av å notere ned det som blir sagt. Dessuten kommer det stadig tips og quotes, læreregler som er så gode at de likeså godt kunne vært nedskrevet i Bibelen.

Dag nummer to med ignorering fra en viss medelev, og det gjør så himla vondt i sjela. Denne dårlige stemningen må for øvrig avsluttes umiddelbart, eller så kan dette bli åtte veldig lange måneder. For å få tankene på andre ting har jeg sortert tøyet til Marthe og laget tellekanter i skapet hennes. Hun ga meg halvveis tillatelse til det før hun reiste avgårde til Stokkøya i går, så jeg håper det ikke vil bli rom for noen sure miner.

Merker hvor usosial jeg blir når Marthefrøkna ikke er her, og lever meg inn i min egen lille Emmaverden.

Samtalegruppen på kvelden var utrolig kjekk, og det obligatoriske oppmøtet tvang meg ut blant folk igjen, hvilket jeg antagelig hadde veldig godt av. Der utenfor våre fire vegger på rom 104 på internat C, ventet det hyggelige ord og smildende mennesker. Dette får meg til å revurdere situasjonen om å holde meg innendørs til Marthe kommer tilbake, kanskje bør jeg heller oppsøke livet. Mennesker.

"Vi er soldater som skal kjempe til siste mann.
Mot flinkheten. Mot dumheten.
For det er krig der ute.
Det er krig."
Erlend Loe, Doppler

Fri som fugler, klar til å flakse og fly ut i verden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar