torsdag 3. september 2009

Fredly 03.09.09

Dag 20

Trinn 1 av vekterkurset er gjennomført og bestått, og selv om det i følge rammeplanen har vært litt annerledes, tror jeg neppe det kunne vært særlig bedre.

Ikke bare selve kursingen har vært interessant og spennende, men også de egne erfaringene og historien kurslederen/foredragsholderen har kommet med(slik burde også lærerne i det norske skolevesen fungert.) Svært fornøyd med undervisningen, og ser virkelig frem til mer. Allerede nå kan jeg med stor trygghet si meg overbevist om at dette er et fagfelt jeg kommer til å holde meg godt innenfor de neste årene.

Dette er korsrommet. Her tilbringer jeg stadig mer tid, og det føles som om jeg får så mye mer tid av å være her. Treningen har de to siste dagene blitt satt i andre prioritering, og jeg har heller vært her og blitt tildelt energi, følelser, tanker og gleder. Her leves livet godt, i total stillhet. Stillheten kan høres, og det føles så bra. Det setter tankene i undring om hva det å leve egentlig innebærer, og enkelte ganger kan det være en mening i å gjøre absolutt ingenting. Det å falle til ro her, kanskje sovne, gir en herlig følelse av trygghet, som om noen passer på. Sitter på kanten av sofaen og stryker deg i håret, over kinnet. Her finnes tillatelse til å være seg selv, uten hindringer, uten motstandere, uten svik. Frihet.

Dagens tips - "Ikke legg deg foran bussen". Muligens det beste tipset til nå.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar