tirsdag 1. september 2009

Fredly 01.09.09

Dag 18

"Marte! Det er morgensamling om 5 minutter!"
Én gang måtte bli det første, og i dag forsov vi oss for første gang. Verst var det nok for Marte som skulle på tur, en eller annen gang, ett eller annet sted(det hender seg at kommunikasjon og beskjeder her på skolen er mangelfulle eller misvisende). Selv skulle jeg med securityklassen ha teori med Kenneth, lederen for vekterkurset. 17 sider med håndskrevne notater sier sitt, det var interessant, spennende og fremlagt på en svært god måte. Nysgjerrig på mer læring, kunnskap, informasjon og praksis. Vi hauses stadig opp til peppersprayingen, - jeg ser positivt på det, en opplevelse av adrealinkick som antagelig, etter hva jeg har hørt, ikke kan måle seg med noe annet.

Sove er noe jeg burde ha gjort mer av, samt å drikke mer væske. Som Victor ville sagt; "Jaja. Sånn går no dagan". Det er altfor mye å henge med på, hvilket fører til lange samtaler på kvelden/natten, og tiden til å fylle på med isbiter er knapp(dette er dog hovedaktiviteten under middagen).

Folk begynner å bli rastløse, hypre, enkelte lengter etter de hjemme, noen burde tatt en halvtime for seg selv for å kjenne litt på ensomheten, stillheten, seg selv og det som ellers måtte være å finne i umiddelbar nærhet, uten hjelp fra andre.
Det å ha en hjemreise så snart virker mer fornuftig nå enn hva jeg først antok at det ville være.
Trygghet kan til tider være en mangelfull vare her, noen uker til frem i tid, og vi vil føle en større tilhørighet enn per dags dato.

Det venter en hemmelighet på oss i morgen. Ingen vet akkurat hva, men jeg har et intenst ønske om å føle på friheten fra en viss topp. Med forutsetning om at solen skinner, vel å merke, for da vil jeg tro at den alltid etterlengtede lykkefølelsen vil kunne ha potensiale for å gi et lite vink fra seg. Det hadde gjort godt, for jeg merker at noe bygger seg opp, - en tikkende bombe, som været som spås. Noen ganger kommer det lyn og torden, andre ganger passerer det vel forbi på andre siden av fjorden. For øyeblikket håper jeg inderlig på sistnevnte, og "letter på trykket" i styrkerommet. Godt for helse, fantastisk for blodårene. Det er aldri så galt at det ikke er godt for noe, så sies det.

Dagens ord - "Tro på det gode i Bibelen, resten kan du pent overse."

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar