søndag 6. september 2009

Fredly 05.09.09

Dag 22

Til tross for en lang natt ute på praksis i Orklahallen med DDE-konsert arrangert av Arbeiderpartiet, måtte vi alle, inkludert securitylinjen, tidlig opp for å komme oss avgårde til selveste Trondheim, en av Norges absolutte perler. Selv om jeg nå de siste ukene har tilbragt ganske mange timer her, har jeg ennå ikke retningssansen på plass i byen, det er litt for mange veier og lyskryss å forholde seg til.
Skolen hadde en artig og fin tur ut til Munkholmen. Altså, turen ble hva man selv gjorde den til, og vi gjorde den morsom, med fotografering i fangehull og hopping fra murkanter.
Etter som formiddagen passerte, ble folk stadig mer alkoholtørste, og noen satte i gang med drikkingen straks vi slapp fra skolens opplegg etter omvisning i Nidarosdomen, guidet av ei utrolig stilig, eldre dame, som til tider kunne være litt vel engasjert og gå mer eller mindre unødvendig dypt i detalj.
Vorspielet på hotellrommene ble for noen litt drøyt. Noen ble kastet ut av hotellrommet. Andre sluknet tidlig med skallebank. Der har du meg. Klokken tolv var jeg i seng med et absolutt klart, men smertefullt hode. I løpet av natten fikk vi oppdatering på nattens hendelser, og etter siste oppdatering klokken halv fem om morningen, priset jeg meg glad for at hodepinen hadde tatt knekken på meg og holdt meg på hotellrommet. Hvilke historier jeg har blitt servert i ulike varianter kommer ikke til å nevnes her, av respektabelt hensyn til medelever. Klein stemning er å forvente, hvilket vi ærlig talt var svært klar over.

Dagens tips - "Gress!"

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar