fredag 4. september 2009

Fredly 04.09.09

Dag 21

Fredag, - det indikerer at det snart er helg. Tanken på at security i kveld skal på oppdrag fra 19 - 03, for så å være klare til avreise til Trondheim i morgen klokken 09, tynger oss litt. Vi er derfor iherdig i gang med hvile, tar det med ro, og bruker ikke unødvendig energi. I bakhodet går vi stadig med gleden av morgendagen, da vi alle skal ut, møte sivilisasjonen utenfor veggene her, drikke, oppleve, erfare, oppdage. Bli passet på av ordensvakter fremfor å selv måtte sørge for at andre har det bra. Sette situasjonen i et helt annet perspektiv. Leve.
Vente på søndagens sladder og hodepine.

Gårdsdagens tur til biblioteket har vært til stor glede for meg. Riktignok blir jeg ofte søvnig når jeg leser, men det skulle jeg da bare ha godt av. Det å alltid ha noe å trekke seg tilbake med, forsvinne inn i, en god bok, ord og setninger, det er en av de aller viktigste trygghetene i mitt liv. Nå er jeg både låner og står i eierskap av en del bøker, og det gjør meg trygg, - trygghet er igjen et av menneskets grunnleggende behov for "normal" overlevelse, ergo - jeg kan nå si meg tilnærmet normal. Noen, både de som kjenner meg i virkeligheten, og de som kjenner meg kun gjennom ord, vil nå humre lett for seg selv, men slik er det altså, med fluktmuligheten inn i ordenes verden, er jeg mer normal enn hva ellers kan oppleves. Er det ikke rart? Tenk litt over det selv. Hvor flykter du for å være trygg, for å være menneskelig, som alle de andre?

Dette er herved vår kjære elevrådsleder, valgt med 75 av 111 stemmer. Normalitetsbegrepet er herved utvidet, og viser at om man kan å henvende seg til folket med en overraskende inkluderende talemåte, blir man prissatt, likt og definitivt valgt som leder for elevrådet.

Dagens tips - "Er det dårlig vær, ikke gå med dårlige klær".

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar