onsdag 26. august 2009

Fredly 26.08.09

Dag 12
Første testing av kravene til politihøgskolen er gjennomført, og kroppen er gjennomført sliten.


Folk begynner å bli glad i hverandre, smilene er ikke lenger falske, slik de i noen dager lot til å være.

Korssamlingsrommet, fredens rom, har vært til god hjelp de to siste dagene. Stillheten der er annerledes enn noen annen stillhet jeg har vært borti, - den kan høres, av lyttende ører.

Facebook benyttes ofte i pausene, som oppdateringskanal, bildevegg samt ren avkobling. Et par setninger i noen bøker har også sneket seg inn i hodet, men det blir med noen få. Skolens bibliotek er funnet og tatt i bruk, og kan nok pent vente seg noen hyppige besøk i løpet av året.

Strikking er det som fungerer best når omverdenen trengs å glemmes i noen øyeblikk, - særlig med en oppskrift som krever litt konsentrasjon og telling. Et par votter er i boks.

Røyksuget er plagsomt stort, men enn så lenge nøyer jeg meg med aktiv passivrøyking i røykeskuret. Ikke et vondt ord om røykere nå, klærne mine lukter godt av røykos.

Savn. Savnet er mye mindre enn hva jeg hadde trodd det ville komme til å være. Det fylles opp med så mye annet. Det tomrommet som var i meg da jeg kom hit har forsvunnet, men en annen merkelig følelse av tomhet viser sin styrke iblant. Som alt annet er jeg nysgjerrig på dette, og vil finne ut av det, fort, men jeg vet, at som med alt annet, tar det tid å finne ut av nettopp slike ting.

Dagens tips - "Ikke svøm i vasken".

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar