fredag 21. august 2009

Fredly 21.08.09

Dag 7

En virkelig trøtt morgen, - uten særlig energi til noe som helst. Var med, som eneste securityelev, på frokost og morgensamling, og med Odd Børretzens gode ord, er dagen satt godt i gang.

Marthe og jeg har hver våre samlinger på korktavlene våre, og mine to første metalldingser fra Børsa og Trondheim er nå på plass. Ja, jeg samler på små metalldingser - spør kun hvis du er spesielt interessert.

Securityelevene får hvile ut på formiddagen, da vi skal stå vakt på Pstereo i kveld/natt. De andre får opplæring i vasking på internatet og hovedbygningen.

Tror samtlige gleder seg til dagens middag, pannekaker og blåbær.

Pstereo:
Sto hovedsaklig ved innslipp, visitering. Akkurat passe sosialt; "Hei, kan jeg få ta en titt i vesken din først? Så må jeg kroppsvisitere deg, om det er greit(alt annet enn ja er selvfølgelig feil svar), kan du åpne jakken, ut med armene, den er grei, takk skal du ha, kos deg!"
Festivalen var utsolgt, hvilket vil tilsi at det var offisielt 7500 mennesker tilstede. Tenk deg da at alle disse går ut av området minst en gang, flere visiterte jeg opptil fire ganger, og så kan du selv tenke deg hvor mange knebøy dette blir etter 8 timer med visitering...
Dagen gikk mindre problematisk for seg enn i går, vi var bedre vant, og beskjedene var klarere, tydeligere. En god, varm kveld, som gikk temmelig smertefritt for seg, og timene går definitivt raskere når man har en bestemt oppgave å gjøre. Meget fornøyd!

Dagens tips - "Ikke gå på vannet."

1 kommentar:

  1. Digger at du skriver om året ditt på Fredly. Gikk der i fjor og det var det beste året i mitt liv. Kos deg! Jeg kommer til å lese bloggen din hver dag :) håper det kommer masse bilder :D

    SvarSlett