mandag 24. august 2009

Fredly 24.08.09

Dag 10

Nå er det bare fire måneder igjen til julaften, og gaveproduksjonen bør straks settes i gang, om alt skal være laget for hånd med slit og kjærlighet!

Den gode følelsen fra i går gjorde noe med meg, stillheten har senket seg over meg, roen er mer tilstede enn hva den har vært de siste ti dagene. Tankene er for mange i et uorganisert kaos til å sette ord på, hverken muntlig eller skriftlig. Det er som en tikkende bombe jeg vet en gang kommer til å eksplodere, og jeg kjenner på dagsformen at noe ikke er helt slik det bør være. Hva bør det så være? Er ikke alt tilfeldig? Hva er mine evner og egenskaper, og hvor har jeg fått de fra? Hva forventer folk av meg, og hva har de oppfattet? Hvor mye vet andre om meg som jeg selv ikke er klar over? Hvor ble det av ærligheten og åpenheten? Nestekjærligheten, som jeg ivrig brenner for, hvorfor hender det at jeg i situasjoner ikke greier å holde fast ved denne, konsentrere den, holde fokus? Hva terger meg så mye at jeg detter ut av meg selv, eller er det kanskje da jeg er meg selv, da jeg faller utenfor et skall av kontroll og organisering?

Dette er noe, blant annet. Jeg kjenner at kvelden bør inneholde en gåtur, og stillhet. Mer skriving, få utløp for tankene, sette de i system igjen, få orden, legge tilside, og være tilstede i virkeligheten. Stadig faller jeg mer og mer tilbake til Emmas lille verden, der veldig få, om ikke ingen, har tilgang.
Det er en fase jeg vet vil passere, men på ubestemt tid. Beklager om jeg skulle henge meg opp i detaljer, eller undre meg over det andre overser. På samme tid ser jeg at det ikke er noe å beklage, det er bare...annerledes, om ikke...fascinerende?

Med abstinens etter å være aerobicinstruktør, ba jeg pent om å få holde en time, og ryktet spredte seg ønskelig på skolen, - omtrent 20 ivrige, sporty, modige jenter stilte opp, både med og uten erfaring med aerobic, og hang virkelig bra med i svingene! Takk til dere alle, - og velkommen igjen ved en forhåpentlig senere anledning!

Stort smil fra en storfornøyd Emma!

Dagens ord - "Finnes Gud?"
Dagens tips - "Ikke hopp ned fra et grantre".

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar