søndag 23. august 2009

Fredly 22.08.09

Dag 8

Uten vekkerklokke våknet jeg brått 08:21 og så fremdeles Marthe i sengen; "Marthe, skal ikke du være på morgensamling nå? Vi på security har fri før lunsj, men det har vel ikke du?" Tilbake fikk jeg da et litt trøtt svar om at frokosten ikke var før kvart på ni. Det er jo lørdag. Slik er det på folkehøgskole, dagene går i ett. Hver dag er stort sett lik, med mye aktivitet, og det finnes ikke rom for å kjede seg.
Beskjedene fra skolen var i dag mye frem og tilbake, men etter at lørdagsgrøten var fortært gikk alt som smurt. Klokken to dro securitylinjen avgårde med buss til Trondheim sentrum, for å være vakt siste dag på Pstereo.

Det startet med ansvar for en lastebil med øl og mat fra klokken 16. Jeg som er så teknisk av meg, og utrolig flink med biler... Det gikk dog overraskende bra!
Derefter ble jeg flyttet til toalettene. Tidsuret viste da 20 og sulten hadde begynt å gjøre seg opp noen meninger om nytt påfyll av mat, men med en slik posisjon som vakthold, forsvinner straks matlysten, det er sikkert.
Heldig var det derimot at teltet der 22 spilte, befant seg like bak doboksene, og jeg kunne ikke hatt bedre lyd. Det er aldri så galt at det ikke er godt for noe.
Etter et par timer var jeg så heldig å få gå vakt på muren for å passe på at ingen snek seg inn, og gikk da tilfeldigvis like bak et telt med servering av vegetarmat. Da en av servitørene kom ut teltet, spurte jeg pent om jeg vennligst kunne få kjøpe et eller annet, hva som helst, for 40 kroner, som var det eneste jeg hadde på meg der og da. Og slik gikk det til at jeg endelig igjen kunne smake et herlig måltid med nydelig vegetarmat. Takk til Persilleriet!

Anita, ei av de få kvinnelige fra PCM er forøvrig et fantastisk menneske, med et herlig smil og en stilig, tøff holdning. Ettersom hun også arbeider med Pro Sec, er hun definitivt nok et forbilde.

Klokken 02 var vi tilbake til Fredly. Da hadde jeg hørt nok syting og klaging om kulde og dårlige vaktposisjoner, og var veldig klart for å sveve til drømmeland. En kopp chai før sengen gjorde godt, gode minner, tanker om og til Sub!

Dagens ord - "Du kommer ingen vei med klaging".

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar