mandag 25. januar 2010

Fredly 24.12.09

Dag 132

Endelig kom julen, og med den kom også snøen, i massevis! Endelig ble det hvit jul her i Oslo også, det er lenge siden sist!
Joggeturen på morningen føltes som å løpe i sanddyner, med snø langt oppover leggene, og en herlig piskende kald sno i fjeset.
Som vanlig benket jeg meg ned i sofaen klokken elleve, for å få julestemning med "Tre nøtter til Askepott", og roe meg selv før en kommende alltid stressende aften.
Radiatornissen var på besøk i leiligheten i natt. Smil.
Jeg var nisse hos bror, hvor jeg iherdig forsøkte å overbevise ei seks år gammel jente om at nissen finnes, og var ute for å tømme grøtskålen og laget spor i snøen. Til tross for at jeg var påfallende grov i målet, må jeg nok dessverre meddele at den vesle piken ikke lenger tror på julnissen. Fillern.

Tanken om Geilobesøket er drivkraften om dagen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar