mandag 25. januar 2010

Fredly 23.12.09

Dag 131

Bendik og jeg har startet en ny tradisjon; jeg besøker han på jobben på lille julaften. Slik har det nå vært to år på rad, og det er stadig like koselig. En følelse av lykke, gode sommerfugler i magen!

En etterlengtet porsjon med grøt ble endelig inntatt i godt selskap, og det nærmer seg jul med stormskritt, endelig er den snart overstått. Nei, jeg er ikke videre begeistret for julen, for de som ikke har fått det med seg.

Det oppsto riktignok en liten krise da jeg en stund så ut til å stå i fare for å glipp av det obligatoriske TV-programmet på lille julaften; Grevinnen og hovmesteren. I så fall ville det blitt aller første gang uten, og da er det ikke sikkert det ville blitt jul allikevel. Stemningen ville i så fall ikke vært tilstede, men jeg rakk det, etter en stressende halvtime på E6, og julen var igjen reddet!

Også min far og jeg har visst startet en ny tradisjon, i år som i fjor, med å ikke være enige om noe som helst på lille julaften. Så skal det sies at en kopp gløgg kurerer gruff.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar