søndag 25. oktober 2009

Fredly 24.10.09

Dag 71

8 uker til julaften, og det kommer til å gå FORT! Har du begynt å tenke på å få unna det verste av det som kan minne om julestri før den tid kommer, kanskje? Det er så absolutt på tide. Og du trenger slettes ikke gå langt for å starte men forberedelsene heller, bare se deg rundt, julemarsipan, julebrus, julepynt, julekort, julegavepapir.
Jeg gleder meg til melkekartongene får julemotiv på seg.
Jeg gleder meg til å kunne drikke gløgg med en god følelse og god samvittighet.

Kan nesten ikke vente til advent, og julekalendere. Da kommer det til å gå i Amalies jul og Nissene på loven. Og lesing av Jostein Gaarders "Julemysteriet". Gode ord til deling hver dag. Sjokoladekalender(i flertall). Stearinlys. Sang. Omsorg. Nærhet. Flammer. Sne. Kjeledress. Venting. Det er advent som gjør det verdt å vente på julen, og som gjør den overkommelig i det hele tatt. Jeg tror jeg skal forsøke å stresse meg ferdig før andre setter i gang med julestria, slik at jeg kan nyte den herlige tiden og lukten av...desember.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar