tirsdag 6. oktober 2009

Fredly 07.10.09

Dag 54

Nå er det tredje verdenskrig. Den startet på Fredly, og ender forhåpentligvis her uten vesentlig spredning. Det har gått litt for langt, og vi på C vurderer å starte vakthold på natten.

Mine fremtidsplaner i et nøtteskall;
Første året etter folkehøgskolen vil jeg søke om å nok et år her, som
STIPENDIAT PÅ FREDLY

Om dette ikke lar seg gjøre, vil jeg søke direkte til
FENGSELSSKOLEN

Får jeg stillingen som stipendiat gjør jeg dette året etterpå.
Mens jeg studerer kriminalomsorg skal jeg jobbe deltid på
PSYKIATRISK UNGDOMSINSTITUSJON.

Tidligst ett år etter ett pliktår i fengsel kan jeg eventuelt søke
TOLLVESEN
eller
POLITIHØGSKOLEN

Kommer sistnevnte til å bli aktuell, vil det antagelig bli arbeid frem mot kriminalteknikk, spaning eller forebygging/forhindring av organisert kriminalitet.

Når jeg så sitter på utdanninger innenfor flere fag, vil jeg ta en liten pause fra arbeidet, og trekke meg tilbake. Det jeg da har spart opp i årenes løp vil gå til innkjøp/oppbygging av et småbruk i spesifikt Steigen/Hamarøy. Tiden her skal jeg bruke til å se dypere inn i livets egne verdi uten det materielle, være i ett med naturen og se det egentlige. La verdens skjønnhet speile mitt indre, slik at det perfekte i verden bedre vil la seg synliggjøre for mitt øye.

Når dette er gjort, har jeg vel rundet vel 40, nærmer meg kanskje 50. Da er det på tide å sette seg på en fjelltopp og lytte til hva livet nå har å gi, tilby.
Kanskje har jeg da mot nok til å oppsøke mennesker, reise ut i verden. Se forandringen av det jeg per dags dato ønsker å flykte fra.
Samfunnet.
Generasjonsendringen.
Det er skummelt, nesten vondt å se på.

Men jeg har ikke bare én, jeg har flere planer. Alltid noe til backup, noe å falle tilbake på.
Selv om jeg liker spontanitet, er planlegging noe av det som gjør livet lettere.
Nå gleder jeg meg til å bli stor.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar