fredag 9. oktober 2009

Fredly 08.10.09

Dag 55



Hva er det med gutter/menn og klokker?
"Det er det eneste konservative smykket for herrer."
Jeg likte denne forklaringen, samtidig som jeg har å si meg litt uenig.
Uten hensikt å gå nærmere inn på saken, den kan hver enkelt benytte litt tid til å gruble på.

En knapp fjerdedel av skoleåret er allerede fullført, og tanken på det gjør de fleste elevene på skolen litt sentimentale, men også glade, for det er godt å vite at man har klart seg, at det verste er over, at førsteinntrykkskneika er passert.

Securitygjengen dro samlet av gårde på gokart, noe jeg valgte å se fra sidelinjen og ta bilder av. Jeg våknet nemlig i dag tidlig med en tanke om at noe galt ville skje, og jeg ser ikke noe poeng i å utfordre skjebnen mer enn nødvendig. Bare det å se de andre bli kjørt på både bakfra, forfra og fra siden gjorde meg dårlig - tankene om alt som kunne gå galt tok overhånd. Det er sjelden jeg trekker meg på slike ting, som jeg egentlig tror blir gøy.

En god, øltørst gjeng dro på Three Lions, en engelsk fotballpub i Trondheim, og som vi koste oss! Da det ellers er null tilgjengelighet på alkohol, går det fort ned, og fort på snurr når vi først får tak i det. Fabelaktig stemning, sang og vennskap. Skal definitivt gjentas! Vorspiel til julebord, her kommer vi!

Marthe er god, Marthe er i tankene til mange i dag.
Marthemor, kjære frøken, vi er glad i deg!


Trondheim by lever, selv på en torsdag. Den er dog mer rolig enn hva den var sist jeg var ute, men i dag blir det stemning, i dag blir det hardt, i dag blir det metall, i dag blir det Benea Reach! Noen ting gleder jeg meg over på en spesiell måte, slik at jeg kan si at "jeg gleder meg som en unge", og dette er nettopp et slikt tilfelle. At jeg får med meg denne konserten gjør godt i sjela, og jeg gleder meg til bussturen hjem i morgen. Tid. Ikke rom for å gå noen plass. Tvunget til å være tilstede i seg selv. Fare for kjedsomhet, hvilket jeg vil gjøre alt for å unngå. Derfor har jeg utstyrt meg med pc, kamera, bøker, strikketøy og kulepenn.

Kjedsomhet kan noen andre ta seg av, de som ikke har ork eller nysgjerrighet til å bruke livet for hva det er verdt.



Økologisk øl er ikke godt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar